Barcode δεν σημαίνει μόνο σουπερμάρκετ

Οι πιο συνηθισμένες εφαρμογές συστημάτων barcode αφορούν στη λιανική πώληση και στις διανομές προϊόντων. Είναι το γνωστό μας, από το σουπερμάρκετ, barcode
scanner (ή barcode reader), η γνωστή ετικέτα με τις γραμμές και αυτό που δεν βλέπουμε, ο θερμικός εκτυπωτής που εκτυπώνει τη συσκευασία.

Σήμερα είναι αδύνατο να σκεφτούμε ότι θα πάμε στο σουπερμάρκετ και θα περιμένουμε στην ουρά για να “”χτυπήσει” η ταμίας τα προϊόντα ένα προς ένα. Ή ότι ένα
προϊόν που εισάγεται από την Κίνα θα μεταφερθεί με καταμέτρηση των συσκευασιών μία προς μία.

Ο νέος κλάδος που “σαρώνουν” τα barcode scanner είναι τα εισητήρια. Ακόμα και σε μικρά event το εισητήριο ακυρώντετια ηλεκτρονικά και όχι με σκίσιμο. Αυτό
επιτρέπει τη παραγωγή πολλών διαφορετικών δεδομένων από το πολύ απλό ‘πόσα εισιτήρια έκοψε αυτή η ταινία’ μέχρι το πιο σύνθετο ‘σε ποια ζώνη προβολής είχε
περισσότερη επιτυχία αυτή η ταινία’.

Πολλές φορές με τη χρήση barcode, οι διοργανωτές εξοικονομούν τα χρήματα που θα έδιναν για την εκτύπωση φυσικών εισιτηρίων. Οι πελάτες ή τα πρακτορεία
εκτυπώνουν τα εισιτήρια σε απλό χαρτί, με απλό εκτυπωτή και το barcode reader διαβάζει το αποτέλεσμα το ίδιο εύκολα.

Με τον ίδιο τρόπο εξοικονομούν χρήματα και ολόκληροι κλάδοι που βασίζονταν αντίστοιχες εκτυπώσεις όπως όλες οι μεταφορές, οι συγκοινωνίες και ο τουρισμός.
Τα barcode scanners πλέον ‘διαβάζουν’ και κινητά τηλέφωνα.

Στο χώρο της διαφήμισης, τα barcode αξιοποιούνται για να προσεγγιστούν υποψήφιοι πελάτες με διαδραστικό τρόπο. Με τη χρήση ειδικών εκτυπωτών thermal
printers εκτυπώνεται ένα barcode που θα διαβαστεί από το κινητό του καταναλωτή και με το οποίο παίρνουν έξτρα πληροφορίες για το προϊόν, συγκρίνουν τιμές
σε διαφορετικό κατάστημα. Το μόνο που έχει να κάνει ο καταναλωτής για να αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα είναι να κατεβάσει ένα εξειδικευμένο app που κάνει
την αποκωδικοποίηση του barcode.

Μια ειδική κατηγορία είναι τα 2D barcode, τα οποία έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα αποθήκευσης πληροφοριών και συνήθως περιέχουν πληροφορίες σε περισσότερες
γλώσσες. Αντί λοιπόν ο κατασκευαστής του προϊόντος να εκτυπώνει ξεχωριστές οδηγίες σε κάθε γλώσσα πάνω στη συσκευασία, απλοποιεί τη διαδικασία παραγωγής
εκτυπώνοντας ένα ενιαίο barcode. Ο καταναλωτής διαλέγει τη γλώσσα που θέλει πάνω στο κινητό.

Στην Ιαπωνία που εφευρέθηκε το 2D barcode γίνεται πολύ δημιουργική χρήση των barcode στα καταστήματα λιανικής, στις αλυσίδες έτοιμου φαγητού και στους
σταθμούς συγκοινωνιών. Μετά το τσουνάμι του 2011, οι κωδικοί QR χρησιμοποιήθηκαν για την οργάνωση των προσπαθειών ανακούφισης και για τη διανομή της
ανθρωπιστικής βοήθειας Εκτός από την προφανή πρακτική διάσταση, πολλοί δωρητές νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια όταν βλέπουν ένα barcode σε σχέση με ένα απλό
απόκομμα.

Πλέον, οι εφαρμογές στα smartphone υποστηρίζουν και την ανάγνωση barcodes. Εφαρμογές με αντικείμενο τη διατροφή, για παράδειγμα, πλέον μπορούν να διαβάσουν
ένα barcode και να καταγράψουν αμέσος το θερμιδικό περιεχόμενο κάνοντας πιο εύκολη την ανάλυση των θερμίδων για έναν διατροφολόγο ή για τον ίδιο το χρήση.
Πολύ απλά ο διατροφολόγος λέει στον πελάτη του να σκανάρει τις συσκευασίες και να σημειώσει τις ποσότητες. Στη συνέχεια θα είναι σε θέση να του κάνει
καλύτερες συστάσεις, επειδή ξέρει το τι και πόσο τρώει με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια.

Θερμικοί εκτυπωτές

 

 

ΠΗΓΗ: barcode.gr

Pin It