Τι πρέπει να προσέξετε αν παίρνετε κρεατίνη

Η κρεατίνη αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα συμπληρώματα διατροφής, μαζί με τις πρωτεΐνες , τους λιποδιαλύτες και τα αμινοξέα. Ολοένα και περισσότεροι αθλητές, επαγγελματίες αλλά και ερασιτέχνες αποφασίζουν να πάρουν κρεατίνη και να ωφεληθούν από τις ιδιότητές της. Η κρεατίνη έχει το χαρακτηριστικό ότι βοηθά τους μυς να κατακρατήσουν το απαραίτητο για την αύξηση του όγκου τους υγρό και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από τις πρωτεΐνες και τα αμινοξέα. Έτσι, αν κάποιος αθλητής στοχεύει στην αύξηση βάρους μέσω της αύξησης του μυϊκού του όγκου, θα δει απτά αποτελέσματα με τη λήψη κρεατίνης ως συμπληρώματος διατροφής. Συγκεκριμένα, θα πάρει άμεσα 1-2 κιλά σε όγκο και ως εκ τούτου θα μπορέσει να αυξήσει τα κιλά που σηκώνει στο γυμναστήριο. Η αύξηση των κιλών θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του μυϊκής δύναμης και του μυϊκού όγκου, κάτι που συμβαίνει ούτως ή άλλως ανεξάρτητα από τη λήψη κρεατίνης. Απλώς με την κρεατίνη η προπόνηση με περισσότερα κιλά θα μπορέσει να έρθει σχετικά γρήγορα και χωρίς κίνδυνο τραυματισμού των μυών.
κρεατινηΩστόσο, όποιος αθλητής αποφασίζει να πάρει κρεατίνη, πρέπει να προσέξει ορισμένα θέματα, για να ωφελήσει και όχι να βλάψει το σώμα του. Καταρχάς, καλό είναι πριν την έναρξη της λήψης να συμβουλευτεί κάποιο γιατρό και όχι μόνο το γυμναστή του, ενώ απαραίτητο είναι να έχει κάνει και τις βασικές προληπτικές εξετάσεις που θα πιστοποιούν ότι το καρδιαγγειακό του σύστημα λειτουργεί σωστά. Χρήσιμος γιατρός να συμβουλεύει τον αθλητή και ενδεχομένως να του προτείνει κάποιο άλλο κατάλληλο συμπλήρωμα διατροφής είναι ο αθλίατρος που γνωρίζει με ακρίβεια τις ανάγκες της προπόνησης.

 

Παράλληλα, καθ’ όλη τη διάρκεια της λήψης της κρεατίνης ο αθλητής πρέπει να πίνει μεγάλη ποσότητα νερού, συγκεκριμένα 3 με 4 λίτρα καθημερινά. Η απαίτηση αυτή σε νερό προκύπτει από τη λειτουργία της κρεατίνης, η οποία, όπως προαναφέρθηκε, κατακρατεί το νερό στους μυς. Αν, λοιπόν, ο αθλητής δεν πίνει πολύ νερό, μιας και αυτό καταλήγει σε μεγάλο ποσοστό στους μυς του, ενδέχεται να πάθει αφυδάτωση ή ακόμα και να βλάψει βασικά του όργανα όπως τα νεφρά.
Επίσης, σε συνεργασία πάντα με το γυμναστή και τον γιατρό του ο αθλητής πρέπει να αποφασίσει το σχήμα της κρεατίνης που θα πάρει. Με βάση τις εξετάσεις του και τη γενικότερη κατάσταση της υγείας του ο γιατρός θα αποφασίσει αν θα πρέπει να γίνει ένα δυναμικό ξεκίνημα με αρκετή ποσότητα, η οποία στη συνέχεια θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα χωρίς να διακόπτεται ή αν ενδείκνυται καλύτερα μια πιο συντηρητική προσέγγιση με μικρότερη ποσότητα και κυκλικό σχήμα, κατά το οποίο ο αθλητής θα διακόπτει τη λήψη κρεατίνης για κάποιες εβδομάδες.
Σε κάθε περίπτωση απαραίτητη προϋπόθεση για να απορροφηθεί σωστά η κρεατίνη και να έχει αποτελέσματα στη σιλουέτα είναι η εντατική γυμναστική με βάρη. Είναι μύθος το να πιστεύει κανείς ότι με την κρεατίνη θα αποκτήσει όγκο και αυξημένο βάρος άκοπα και εύκολα. Απαιτείται γυμναστική σε καθημερινή βάση και απλώς η κρεατίνη θα βοηθήσει λίγο περισσότερο στη μυϊκή ενδυνάμωση και ανάπτυξη.

Pin It