Εταιρική ταυτότητα – Στρατηγική branding. Δίνοντας φωνή στην επιχείρησή σας

Η εταιρική ταυτότητα είναι ένας συνδυασμός σκοπού, διαφήμισης, marketing, φωνής και προϊόντος. Οι σύμβουλοι επικοινωνίας κάθε εταιρείας στοχεύοντας στο να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά της και να την εδραιώσουν στην καταναλωτική αγορά, εφαρμόζουν τακτικές και βήματα branding χτίζοντας την «ταυτότητα» της. Ή, για να το πούμε διαφορετικά το «εμπορικό της σήμα».

thinkbag.eu σύμβουλοι επικοινωνίας

Το branding είναι κομμάτι και βάση κάθε μορφής marketing. Είναι η έκφραση της αξίας ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή/και ενός οργανισμού και η επικοινωνία μέσω πολλών διαύλων των διαφοροποιητικών χαρακτηριστικών που διαμορφώνουν τη μάρκα. Το σωστό και κατ’ επέκταση επιτυχημένο branding είναι αυτό που θα φωνάξει στον καταναλωτή «έχω αυτό το ξεχωριστό χαρακτηριστικό συγκριτικά με τα ανταγωνιστικά, αυτός είναι ο λόγος που υπάρχω, επίλεξε εμένα, είμαι διαφορετικό». Το branding είναι η στρατηγική, το marketing είναι η τακτική που θα ακολουθηθεί. Είναι αυτό που υποσυνείδητα κάθε ενδιαφερόμενος έχει στο μυαλό του όταν επιλέγει/ αγοράζει ένα προϊόν ή προτίθεται να το επιλέξει.

Οι πιστοί πελάτες, όπως επισημαίνουν οι σύμβουλοι επικοινωνίας, κερδίζονται με το branding και όχι με το marketing. Το marketing δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να γνωρίσουν ένα προϊόν. Το branding τούς κάνει φίλους, πιστούς των προϊόντων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο παγκόσμιος κολοσσός Apple. Η εταιρεία, μετά την αλλαγή στο branding της το 1997 και τη λογική που εκφράστηκε μέσα από το μότο «Think different», δηλαδή «Σκέψου διαφορετικά», βρήκε τεράστια απήχηση και δημοφιλία. Πλέον, τα προϊόντα της αποτελούν κυριολεκτικά λατρεία, οι καταναλωτές είναι φανατικοί και διατείνονται ότι δεν θα άγγιζαν προϊόν ανταγωνιστή σε καμία περίπτωση. Το brand αποτυπώθηκε στο μυαλό του αγοραστικού κοινού ως διαφορετικό και η μοναδικότητα του αυτή «περνά» και στον κάτοχο ενός αντίστοιχου προϊόντος. Αισθάνονται μοναδικοί μέσα από τα μοναδικά προϊόντα. Αυτό είναι η μεγαλύτερη νίκη στον τομέα αυτό.

Γιατί, λοιπόν, μια εταιρεία χρειάζεται branding; Το brand είναι πολλά παραπάνω από το λογότυπο, το χρώμα προώθησης, τη συσκευασία και το παρουσιαστικό που επιλέγονται. Το branding είναι μια πραγματικότητα που συμβαίνει από μέσα προς τα έξω. Είναι τα θεμέλια, μια αποστολή που καλείται να εκπληρώσει η συγκεκριμένη φίρμα, που συνδέεται και καθορίζεται από συγκεκριμένες αξίες. Είναι ένας συνδυασμός χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων, που επηρεάζουν τη σκέψη και δρουν στο υποσυνείδητο του κοινού-δεκτών. Η επιρροή αυτή βασίζεται σε ρίζες στην ψυχοκοινωνιολογία, καθορίζεται από υλικά και άυλα στοιχεία και είναι ένα σύνολο πιστεύω και πεποιθήσεων. Είναι ένα πλαίσιο.

Μια νέα εταιρεία είναι δυνατόν να γίνει brand και ένα επιτυχημένο εμπορικό σήμα ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα. Πρώτο και ουσιαστικό βήμα είναι ο καθορισμός της αποστολής της. Οι στόχοι και η περιγραφή τους σε επιγραμματικό επίπεδο είναι απαραίτητα έως και βασικά. Δεύτερο βήμα είναι η περιγραφή του οράματος και η οριοθέτηση του. Πού θα φτάσει η εταιρεία και ποιο επίπεδο θέλει να αγγίξει -είναι πολύ βασικό να υπάρχει αυτογνωσία. Επόμενο στοιχείο είναι η σωστή έρευνα αγοράς. Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές, ποια ταυτότητα έχουν, ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά έχουν τα προϊόντα τους, ποιες εναλλακτικές επιλογές υπάρχουν -αλλά όχι άμεσοι ανταγωνιστές (πχ στην περίπτωση χυμών σε ατομική συσκευασία, ως εναλλακτικός ανταγωνιστής μπορεί να θεωρηθεί και το σοκολατούχο γάλα σε ατομική συσκευασία). Τελευταίο και  σημαντικό βήμα είναι η «ανάγνωση» των καταναλωτών, στους οποίους στοχεύει η εταιρεία. Τί το διαφορετικό ψάχνουν, τί μπορεί να επιθυμούν ως επιπλέον γνώρισμα και μια γενικότερη χαρτογράφηση του τί ψάχνει και ποιος το ψάχνει.

Οι λεπτομέρειες κρίνουν τη διαφορά και κυρίως την επιτυχία. Και οι λεπτομέρειες είναι ακριβώς αυτή η εταιρική ταυτότητα.

 

Πηγή: thinkbag.eu

Pin It